tisdag 6 mars 2012

Wraps


Ingredienser - 2 portioner

Linsröra:
  • 0,5 st röd paprika
  • 2 dl röda linser, kokta, t ex från burk (150 g)
  • 0,5 dl rödlök, finhackad
  • 1 dl mini fraiche
  • 0,5 tsk örtsalt
  • 1 krm svartpeppar, nymald
Tillbehör:
  • 2 st mjuka tortillas, (ca 140 g)
  • 60 g isbergssalladsblad
  • 100 g kassler, av kyckling eller kalkon
Tillagning
1. Kärna ur och tärna paprikan fint. Blanda väl avrunna linser med lök, paprika och mini fraiche. Smaka av med örtsalt och peppar.
2. Lägg ut tortillabröden och fördela salladsbladen på bröden. Klicka på linsröran. Strimla den rökta kycklingen och lägg den på röran. Rulla ihop och forma till en wrap. Linda in den i smörpapper.


Näringsinnehåll per portion: Ca 349 kcal ca 11 g fett, 35 g kolhydrater, 28 g protein


Källa & bild: alltommat

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Konstigt, men det mesta blir verkligen godare om man sveper in det i tortillabröd! Det här lät toppen.

Katrin sa...

Jag provade detta recept ikväll, och både jag och min sambo tyckte det var en riktig hit!

Jag bytte dock ut örtsaltet mot Franska örter och paprikapulver, och så använde jag vanlig kassler av gris istället för av kyckling eller kalkon.

Som sagt, supergott och jättelätt ihopslängt en fredagkväll! :)