söndag 18 mars 2012

Värmande grönsakssoppa med curry





Ingredienser - 4 portioner
  • 8-10 potatisar
  • 5 morötter
  • 1 purjolök
  • 3 gula lökar
  • 2 dl gröna ärtor
  • 3 dl fryst eller färsk spenat
  • 1 burk krossade tomater
  • ca 1 liter vatten
  • 2-3 tsk curry
  • 2 tsk timjan
  • 2-3 msk grönsaksbuljong
  • salt och peppar
Gör så här:
  1. Hacka lök och purjolök och fräs det i lite olja.
  2. Skär potatis och morötter i bitar och låt dom fräsa med en stund.
  3. Tillsätt krossad tomat, spenat, buljong och kryddor.
  4. Häll i vattnet och låt det hela koka.
  5. Ha i ärtorna nästan i slutet, smaka av och krydda eventuellt mera.
Energi per portion: 259 kcal


Källa & bild: sund.nu 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej jag heter joanna och jag är 24 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om det för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund eller diagnos:)
Så besök gärna min blogg:)
Vill du inte ha såna här komentarer så ber jag om ursäkt jag försöker bara sprida den viktiga informationen jag bär på.
Kram Joanna

ps. glöm inte att anmäl dig till min dagensblogg tävling och ha chansen att bli länkad inför mina 400-700 unika läsare/dag:) finns även andra tävlingar med fina priser:)

politik är vackert sa...

lycka till Joanna