torsdag 21 juni 2012

Test: NAN Juniormjölk


Nu kommer ännu en liten avstickare här...mjölk denna gång :) Jag som Buzzador ska nu testa, eller rättare sagt min son ska testa att dricka denna mjölk. 

Såhär står det på Nestlés hemsida om mjölken:
NAN 3 Juniormjölk har skräddarsytts för att passa ditt lilla barns unika näringsbehov. Den innehåller mindre protein och salt än komjölk och ger mer av vissa viktiga vitaminer och mineraler som järn och vitamin D. Dessutom har den en bra fettsammansättning med hög andel nyttigt omättat fett, samt är berikad med omega 3 (DHA) och 6 (ARA). Drycken är avsedd att användas från 12 månader som en del av en varierad kost.
I första smaktestet så gick det inte hem alls, han drack lite men verkade inte tycka att det var speciellt gott.  Vid försök nummer två så värmde jag på den lite och då verkade det vara lite godare för då drack han mer. Men jag tror att det är som med de flesta nya smaker som introduceras till barn, en vanesak.
Nu ska jag dela ut lite mjölk till föräldrarna i föräldragruppen så får vi se vad deras barn tycker...

Inga kommentarer: