onsdag 8 juli 2015

Rotfruktsplättar med rårörda lingon - 294 kcal



Ingredienser - 4 portioner

  • 300 g Potatis Fast 
  • 300 g Färska Morötter 
  • 1 st Gul lök 
  • 4 st Ägg 
  • 0.5 tsk Salt Fint 
  • 1 krm Svartpeppar Malen 
  • 2 msk Smör 
  • 4 msk Keso Naturell 
  • 4 msk Rårörda Lingon 
  • 0.5 st Gurka 
  • 125 g Körsbärstomater 
Tillagning

1. Skala och riv potatis och morötter. Skala och riv löken. Vispa upp äggen i en bunke. Rör i saltet och lite peppar och tillsätt det rivna. 
2. Hetta upp smör i en stekpanna. Klicka i några små biffar åt gången. För stora biffar går lätt sönder. Platta till med en stekspade. Stek på medelvärme några minuter på varje sida. Med två stekpannor går det dubbelt så fort. 
3. Servera med keso och lingonsylt samt gurkstavar och cocktailtomater. 

Näringsinnehåll: Kcal: 294,4, Protein: 17,2 g, Fett: 12,5 g, Kolhydrater: 26,1 g.

Källa & bild: Mathem.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar denna sidan. Är inne nästan var dag. Kul att du uppdaterar så ofta. :) Idag blir det "Smal tomatfisk" hos oss.

Du skriver "Här samlar jag lågkalorirecept..." och då har jag försökt hitta vet du är men det står ingen presentation om dig. Eller är jag blind?

Ha det så gott och fortsätt med det du gör!

MVH
Jessica

AD sa...

Hej!

Kul att du gillar sidan :)
Jag har ingen presentation, men jag startade den här bloggen både för egen och andras skull, ett sätt att samla en massa goda recept och träningstips som jag vill ha lättillgängliga helt enkelt.

Ha en bra sommar!