torsdag 18 februari 2010

Fika

Tänk att så lite kan ge så mycket...kalorier!
När jag såg den här listan blev jag lita förvånad, jag vet att det inte är det bästa, men att så lite kan ge så mycket. Det är nog dags för mig att börja tänka efter när jag tar den lilla chokladbollen :)
  • Ostmacka, 1 st 197 kcal
  • Digestivekex, 1 st 74 kcal
  • Chokladpralin, 1 st 44 kcal
  • Lösgodis, 100 gram (utan choklad) 381 kcal
  • Chips, 10 st 77 kcal
  • Ostbågar, 10 st 34 kcal
  • Kanelbulle, 1 st 220 kcal
  • Jordnötter, 10 st 41 kcal
  • Delicatoboll, 1 st 293 kcal
  • Ballerinakex, 1 st 65 kcal
  • Bragokex, 1 st 34 kcal
  • Kexchoklad, 55 gram 282 kcal
  • Hasselnötter, 10 st 65 kcal
  • Juice, 1 dl 42 kcal

    Källa: Aftonbladet

GLÖM INTE TÄVLINGEN, SISTA DAGEN IDAG!

2 kommentarer:

hanna sa...

men shit det är fan sjukt vad kalorier det mesta ska innehålla, känns som man knappt kan äta nått längre hehe men ändå bra att du lägger upp sånt här kan va rätt bra o veta :)

Optimist!! sa...

Nej, jag håller med dig, bara att låsa ihop munnen snart :) Nej, men jag tror att det är bra att vara lite medveten om vad man faktiskt stoppar i sig. Jag är mot förbud, men jag tror att lite eftertanke och lagom doser är bäst!