söndag 9 januari 2011

Smörstekt gösfilé med sellerimos


Ingredienser - 2 port
  • 2 gösfiléer à 150 g
  • limepeppar och salt
  • ½ msk smör
  • 150 g skalad rotselleri
  • 200 g skalad potatis
  • ½ dl varm mellanmjölk, ev. låglaktos
  • salt och peppar
  • 2 msk hackad persilja/gräslök/dill
Servera med:
  • blandad sallad
  • citron- eller limeklyftor
Så här gör du
  1. Skär sellerin i mindre bitar och potatisen i halvor. Koka i saltat vatten ca 15 min.
  2. Mosa grovt och späd med mjölken. Smaka av och blanda ner det örtgröna.
  3. Torka av fisken (tina om den varit fryst). Krydda och stek på medelvärme i smöret 2–3 min på varje sida.
Energi per portion: 280 kcal

Källa & bild: MåBra

4 kommentarer:

hanna sa...

nu ska man kämpa igen med nyttig kost och träning, tänkte höra om du vet lite nyttiga och goda smoothies? skulle du rekommendera att dricka ett stort glas som frukost? eller ska det vara något mer till :)

AD sa...

Ja, nu är det dags att ta tag i allt igen :)
Jag ska kolla upp lite bra recept så lägger jag ut dem imorgon.
Ett stort glas smoothie till frukost räcker absolut, om du har rätt saker i :) Imorgon kommer lite tips.

Ha det så bra!

hanna sa...

tack så hemskt mycket uppskattas verkligen :) jag brukar ha i lite vanlig naturell yoghurt, blåbär och banan.

AD sa...

Låter som en bra och god smoothie. Om du vill variera dig så kanske något av recepten här kan locka :)