torsdag 23 september 2010

Qourngryta


Ingredienser - 4 port
  • 300 g frysta quornbitar
  • 1 st purjolök
  • 1 msk Arla smör-&rapsolja
  • 3 dl Lätt kokosmjölk
  • 2 msk sweet chilisås
  • 1 tsk salt
Gör så här

  1. Skölj och strimla purjolöken.
  2. Stek quorn i smör-&rapsolja i en stekpanna.
  3. Lägg i purjolöken och låt den fräsa med.
  4. Tillsätt kokosmjölk, sweet chilisås och salt.
  5. Låt allt koka på svag värme ca 1 min.
  6. Servera genast med ris, sallad och limeklyftor.

Näringsvärden

Per portion inklusive tillbehör
Energi
330 kcal
Protein
16 g
Kolhydrat
51 g
Fett
9


Källa & bild: Arla



.

1 kommentar:

Mia sa...

Quorngrytan lät god! Det är mest filé och bitar jag har i frysen, ingen färs och tycker inte om tomat ;) Men grytan ska jag testa! Tror jag har allt hemma redan. Fast jag har en förkärlek för svamp i all mat, så det åker nog ner ett par champinjoner också :) Tack så jättemycket för recepttipsen! Vad föredrar du själv att laga för mat och av vilken/vilka råvaror? //Mia