lördag 28 februari 2015

Snacks/mellanmål under 100 kcal


Ibland kan man behöva påminnas om hur mycket/lite 100 kcal faktiskt är. När jag tittar i listan så får det i alla fall mig att tänka en extra gång med vad jag väljer att äta...speciellt eftersom att jag gillar att äta :) Jag väljer hellre 2 knäckebröd med ett tunt lager färskost emellan och rädisor än att "bara" ta en halv rostmacka och 1/4 banan. Men det är jag det, vad väljer ni?

Här är 10 tips på goda snacks under 100 kalorier:
  1. En skål med fänkål, Romanesco blomkål och orange paprika med tomatsalsa som dip
  2. En halv skiva rostat rågbröd med lite smält choklad och en fjärdedels banan
  3. En skål med krispig sallad med lite hackade, rostade cashewnötter på toppen
  4. 1 dl färska bär
  5. 2 krispiga grissini-stänger med sesamfrö
  6. 3 koppar vanliga popcorn
  7. Ett stort glas sockerfri läsk med isbitar av melon
  8. 20 jord- eller pistage-nötter
  9. 3 bitar torkad frukt i strimlor blandat med 10 mandlar
  10. 2 knäckebröd med ett tunt lager färskost emellan och rädisor
Källa & bild: Allas.se

Inga kommentarer: