tisdag 10 april 2012

Vällingtest



En liten avstickare till...lite vällingtest mitt i allt deffande :) Jag är ju som sagt Buzzador och får äran att testa lite olika produkter ibland.
Jag har nu testat denna välling i en vecka med min son och han slukar den i ett nafs, så betyget måste vara högt från hans sida. Det jag tycker är bra är att det är fullkorn i som gör att barnen håller sig mättare längre. Resultatet blir sovande glad bebis vilket också ger en sovande och glad mamma :)
Att det tydligt framkommer att den är osockrad och att den innehåller viktiga vitaminer tycker jag personligen gör att jag skulle välja att köpa den vällingen.


Såhär står det om vällingen på Nestlés hemsida:

BERIKAD MED JÄRN, JOD OCH KALCIUM 

Nästan alla svenska barn tycker om välling, och det förstår vi. Välling är ett utmärkt sätt att trappa ner från amning eller mjölkersättning och man får dessutom vara sådär nära den som matar.
Mild Fullkornsvälling är den perfekta vällingen för barn som ganska nyligen fått smak på välling: den innehåller lagom med fibrer och är gjord på havre-, vete- och grahamsmjöl.
Som alla våra vällingar är den osockrad och berikad på vitaminer och mineraler.
Mild Fullkornsvälling är tillverkad i skånska Bjuv, där vi har gjort välling på samma sätt sedan 1975. Mjölken kommer från gotländska kor, medan fullkornet kommer från gårdar i Skåne och Småland. På www.nestlevälling.se kan du läsa mer om vårt sortiment och ta del av andra matnyttiga och förbluffande fakta om vår välling.
Finns i förpackningar om 5 och 30 liter. Observera att produktsammansättningen kan ändras - läs alltid ingrediensförteckningen på förpackningen innan du serverar maten. 

Ingredienser:Skummjölkspulver, mältat havremjöl, majsstärkelse, vegetabilisk olja, mältat grahamsmjöl, mältat vetemjöl, mineralämnen (kalcium, järn, jod, zink), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, niacin, B6, folacin, B12, biotin och pantotensyra). Total mängd fullkorn i pulvret är 32%.

Inga kommentarer: