fredag 6 april 2012

Hamburgare




Ingredienser - 4 enkla burgare
  • 1 pk mager köttfärs – 5%
  • 1 ägg
  • krydda ev med seltin, peppar, lökpulver, krossad vitlök – och/eller
  • spice it up med lite HP-sauce (eller Louisiana-style Hot Sauce medium) valfritt
Hamburgarbröd:
  • Ta 2 oopsiebröd, så är det klart! (Inte från orginalreceptet, men jag gissar på att det är typ samma sorts bröd)

Tzatsiki-snabbis:
  1. Blanda ihop en burk lättkesella
  2. lite riven gurka 
  3. “krydda” lätt med tzatziki-Dip Mix.
Energi perportion: Ca 275 kcal

Källa & bild: Lissfit

1 kommentar:

Daniel sa...

Shit vilket bra recept! Passar helt perfekt då jag nyligen börjat deffa själv!

Faktum är att jag nyss skrev en artikel om att deffa på min egen blogg. Kika gärna förbi och lämna synpunkter på artikeln om jag missat nåt! :) Du kommer till den om du klickar på mitt namn...

Den här sidan ska jag definitivt komma ihåg sen när jag själv ska försöka skriva några "deffrecept". Bra initiativ! :D