söndag 13 december 2009

Oopsies

Jag hittade ett spännande "bröd" recept som jag var tvungen att testa. Mycket kalorisnålt och enkelt att göra.



Ingredienser - 6 bröd

  • 3 ägg
  • 100 g phiadelphia eller kesella

Tillagning

  1. Dela vita och gula.
  2. Vispa vitan HÅRD!
  3. Blanda ihop äggula och philiadelphiaost
  4. Rör försiktigt i den hårt vispade vitan.
  5. Klicka ut smeten i 6 högar på plåt med bakplåtspapper.
  6. Grädda i 30 min på 150 grader.

Klart att äta med vilket pålägg du vill.

Energi per bröd (med kesella 1%):ca 50 kcal protein 5 g, fett 3 g, kolhydrater 1 g, fibrer 0 g

Bild: Privat

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysko bröd!!som maräng fast inte,ska testa senare idag.vilket blir bäst tycker du, kesella eller philadelphia?

Optimist!! sa...

Jag har inte prövat med philiadelphia, bara kesella. Det är väl egentligen inget bröd i min mening mer som en fluffig äggkudde :) Men är man kolhydratskrämd så är det alldeles utmärkt.